mandag 29. juni 2009

Helvete fra himmelen

Endelig er sommeren her. Det er nå vel å bra.
Men den varmen! Herregud så intens. Sola steker hele dagen og man får ikke sove fordi det er 40 varmegrader på soverommet. Grunnen til det er at jeg har rom i 4.etg, altså loftet, hvor isoleringen er veldig dårlig. Og huset er plassert slik at solen står mot taket hele tiden, aldri skygge. Det fører til at varmen går inn i huset uten avbrytelser. Og i tillegg så har jeg kveldsolen mot vinduet.
La meg på rommet i går kveld, det gikk 5 minutter, så la jeg meg på rommet til den yngste broren min.

Selvom Lillehammer er litt lenger nord enn Oslo så er det sinnsykt varmt her også. Heldigvis så er det sjeldent vindstille her. Det er som regel en liten bris som faller inn i ny og ne. Men i Oslo derimot. Var der forrige uke. Gruusomt! Møtte masse hyggelige, svette mennesker. Midt i byen er det jo vindstille og betongen og asfalten sørger for å øke varmen sinnsykt. Selvom vi satt nede på Aker Brygge, hvor det er mye vind, var det sinnsykt varmt.

Nå sitter jeg i den ene stua med vifta på full fart, samme med vifta i den andre stua. Likevell er det skikkelig varmt.
Hva skal man gjøre :S

Alle de hyggelige menneskene jeg møtte, gjorde at man glemte sola for noen øyeblikk.

God sommer.... en smak av helvete

2 kommentarer:

  1. Ja, jeg skjønner ikke hva folk ser i denne forjævlige heta. Fatter ikke hvordan de kan finne det herlig å befinne seg i en sånn sinnsyk varme. Man bråner og føler seg konstant ekkel for man er konstant svett, du dusjer og tørker deg, men blir aldri tørr sia det bare fortsetter å renne. Nei, varme det er ikke noe for meg, hadde jeg dratt til Thailand hadde jeg vel pådratt meg heteslag og gått inn i en evig søvn.

    SvarSlett
  2. Dere klager for mye!
    Greit at det er varmt - og ja, veeeldig varmt. Men det er jo masse positivt med deet og. Og det er til tider godt. : )

    SvarSlett