onsdag 27. mai 2009

Gud skaper oss, men unner oss ikke livet,,

Gud skaper noen mennesker som homofile. Man kan be og be om nåde, be om å være hetro, fjerne det syndige. Gud har all makt, men gjør ikke noe med det. Man velger å leve som den man er. Gud og Bibelen sier at du kommer til helvete.

Dette ble sagt under en samtale mellom Arnfinn Norbø og prosten i Lillehammer kirke i kveld. Det fikk meg til å tenke.

Religioner er noe man tror på. Noe man lever etter. Tror man på derfor på urettferdighet? Religiøse har en skaper, en som skaper mennesket som de er. Men likevell blir man utstøtt. Hvorfor skape noe man ikke vil ha?
Trusler om vold er faktisk en vanlig ting blandt dagens samfunn. Mennesker er redde og har ikke respekt for mennesker som faller utenfor det "normale". Definer normalt. Gjennomsnittlige mennesker, eller de som faller innenfor hetronormen får tilgivelse og en plass i himmelen.

Man kan drepe noen, være en morder, tilgivelse kan man få. Har et mennesket som dreper et annet mer rett på livet, enn den som elsker en annen person?

Gud er en tyrann.

For menneskene som tror på Gud, de som repekterer guds skaperverk. Hvorfor ikke vise respekt for mennesket med en annen følelse. De er også skapt av gud, i deres tro.

Selv er jeg ikke religiøs. Jeg tror på det paranormale. Det finnes ting mellom himmel og jord vi ikke forstår. Men mennesket, dyr, planter har samme rett til et liv. Rett til å leve et liv uten skam og frykt.

Mennesker kan mene så mye de vil. Jeg mener at man skal respektere mennerskers meninger. Meninger kan man ha. Men jeg har ikke respekt for de som hetser, benytter vold for å fremme sin mening. Man kan selv mene at noen lever i synd, men det er unødvendig å ty til vold av den grunn.


__________________________
Jeg er nå i gang med å lese "Betre død enn homofil?", av Arnfinn Nordbø. Etterhvert som jeg får tanker og følelser ut ifra det jeg leser, vil jeg skrive et innlegg om det.

! Dette har jeg skrevet ut ifra det som ble sagt. Meninger og tanker som ble lagt frem, som jeg er enig i. Jeg har brukt det jeg hørte for å fremme min mening. !

6 kommentarer:

  1. Jeg er veldig engasjert i saken/sakene om homofile og deres rettigheter. Rett og slett for legning ikke er et problem! Jeg mener at legning ikke engang skal være et tema. Et menneske er et menneske, kjærlighet er kjærlighet. Skal trangsynte folk få ødelegge noe så fint som kjærligheten mellom to mennesker? Nei, aldri i verden. Hvis man kommer til helvette på grunn av kjærlighet, så er det fader i meg verdt det.

    Jeg fatter ikke at folk ser på homofili som en skam. Det er like normalt som å pusse tennene!

    Det er mye mer jeg kunne ha skrevet, men i fare for å bli sittende her i natt, stopper jeg her - og sier; Inn med homofile, ut med FrP!

    SvarSlett
  2. Det å være homofil eller bifil for den sags skyld er egentlig ikke så altfor "unormalt" heller, det er bare det at det finnes altfor mange ignorante mennesker som hindrer disse i å stå frem. Egentlig burde det ikke finnes no "stå fram" i det hele tatt, det forventes ikke at heterofile "står fram," hvorfor ska da folk med en annen legning da gjøre det? Så folk er forberedt på at "oi, han er en gutt og han liker en gutt! Å MA GAD!" Hvem bryr seg? Jeg meiner jo ikke at deres følelser er likegyldige, jeg meiner bare at hvorvidt de er hetero, homo, eller bi er meg revne likegyldig. Hva i all verden spiller det for rolle? Hvem har bestemt at man bare ska like folk av det motsatte kjønn?

    Jeg respekterer kristne, men jeg respekterer ikke kristendommen. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk vil ta parti med en "Gud" som er så hensynsløs. Når folk er så fanatiske, så fortapte i denne vrangforestillingen at de utstøter folk som har en annen legning, da har de trådd over streken, da får de faen meg ta å skjerpe seg. Hvis "Gud" skapte homofile, burde ikke da de kristne til gjengjeld respektere de som alle andre? Logikken går meg dør forbi, forresten trur jeg aldri den var der. De er redde, jeg skjønner ikke hvorfor, men de er det. Jeg skjønner ikke hvorfor gutter skal være redde for homofile for "ånei, tenk om han forelsker seg i meg og bare slenger seg over meg?!" For værsåsnill, det at du er homo betyr jo ikke at du liker ALLE gutter, eller hvis du er lesbe at du liker ALLE jenter. Hetero folk liker jo heller ikke ALLE av det motsatte kjønn, og de hiver seg ikke over den første og den beste heller. Det har heldigvis blitt mer respektert, og nå har de jo like rettigheter som resten og, men det sku faen meg bare mangle. Det er ikke noe å være stolt av, vi burde skamme oss for ikke å ha fått det før. Det er ubeklagelig. Her går folk å lever et "falskt" liv, får gjerne barn med en av motsatt kjønn, dette fordi samfunnet ikke klarer å respektere dem for de de er, eller i større grad før, heldigvis ikke så mye nå lenger. Hadde det ikke vært noen fordommer hadde det sikkert vist seg å være "normalt" i mye større grad enn det ser ut til.

    Det der blei langt, jeg ble litt revet med.

    Og til sist, foreldre som utstøter barna sine for at de er åpne om sin legning; jeg skammer meg over dere, min respekt for dere er ikke eksisterende. Jeg har ikke ord.

    SvarSlett
  3. Flott innlegg, veldig enig i mye av det som står her. Men det er rart ting tar så lang tid i samfunnet vårt, jeg gikk gjennom blader fra 2002 igår - og der sto det jo om homofile som noe absolutt helt normalt. Og det er jo faktisk lenge siden, så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er kommet noen ekteskapslov før nå. Eller at det FORTSATT finnes mennesker som ser på homofile som unormale.

    Hah. Verden er grusom.

    SvarSlett
  4. Du er helt super for meg, Daniel! i min religion kommer du til himmelen!=) jeg må bare finne opp en religion først. bedre dau med tutta, tenker jeg vi sier. sikkert tilogmed bedre enn å være homo;) elsker deg!

    SvarSlett
  5. I bibelen står det faktisk om masse folk som har elskere av samme kjønn osv. Og Jesus døde for våre synder, alle kommer til himmelen osv. : ) Det er de konservative religiøse som er problemet!

    SvarSlett
  6. Åh herregud mia, kommentaren din er jo lengre enn innlegget nesten:P Jeg er kristen( ikke konservativ men) men jeg er glad i deg daniel og du kommer til himmelen<3

    SvarSlett