torsdag 5. mars 2009

Må blande meg inn.


Det har visst oppstått en liten konflikt mellom ida wulff og fag mag. Som også NAS har blandet seg litt inn i. Det skal jeg å. Saken er at ida wulff kom med et innlegg om feminine homser og at de er med på å skape fordommer. Så kommer fag mag med et motinnlegg som er helt på trynet!
Jeg har ikke noe imot at andre er mer feminine enn andre. Det er deres personlighet og har ingenting med legning å gjøre. Innlegget til fag mag, hvor han har kledd seg opp med parykk og tights, blir veldig provoserende i den sammenhengen. Slik jeg forstår det, spiller fag mag på det at han er skeiv for å få oppmerksomhet. Totalt feil, og fordomsskapende.

Helt greit å være seg selv, men ikke gjør det til noen big deal om man får litt kritikk. At man reagerer slik er vel mer du bevis om at personen vet at det er sant, men vil ikke innrømme det. Dermed gjør man det til en stor sak og beskylder personen som har kommet med utsagnet for homofob.

Om dette er relevant eller ikke. Dette er min mening om saken, slik jeg har forstått den.

5 kommentarer:

  1. sv: Syns ikke slik FAG MAG og Lars Tangen er noe riktig i det hele tatt. Bloggene demmes er et eneste stor oppmerksomhetsblogg. Ingenting anna. E jo ikke for nokka anna dem ligg på blogglisten. Å komme med en sånn kommentar at ikke alle jenter passer bikini. Er væll å være litt drøy egentlig.

    SvarSlett
  2. vet ikke helt om jeg forsto den kommentaren jeg.. :P

    SvarSlett
  3. Jeg merker at vi er i slekt, for jeg er helt enig i det du sier. Det at Fag-Mag reagerer på denne måten, viser bare hvor lite kritikk han tåler. Når han får kritikk, må han liksom på en måte "le det vekk", for å prøve å fremstille seg selv som en veldig sterk person, som om at kritikken han får, ikke går inn på han.

    Og hvis han skulle se det her, vil jeg poengtere at jeg ikke er homofob. Jeg ler litt av meg selv for at jeg skrev det, det er vel ganske åpenbart at jeg ikke er det!

    SvarSlett
  4. Altså, det er faktisk sant at ikke alle jenter passer i bikini. Face it.
    Og jeg har lest noe av Lars Tangen sin blogg, og jeg vil ikke si at han bare spiller på det at han er skeiv. Han er ganske feminin, ja, men han skriver jo om det aller meste utifra det lille jeg har sett.
    Men enig at folk bør takle litt kritikk.

    SvarSlett