onsdag 4. februar 2009

Særegenheter... dårlig konsentrasjon

Mange har nok sine særegenheter. Sine rare måter å underholde seg selv på. Jeg har også det. Jeg plystrer ikke, synger ikke... pleier som regel og kjede meg enda mer hvis jeg bare stirrer ut av vinduet.

Neida, jeg kan ikke være som alle andre. Jeg er nødt til å fikle og pille på ting ingen andre har tenkt over at faktisk er der. Titt og stadig hender det du finner meg ved en av skolens stikk-kontakter hvor jeg prøver og få ut den lille plastdingsen som sitter over noen tall. Ja, de er kjempe facinerende og jeg bare måå ha de. Trenger de ikke til noe spesielt... bare bøyer og tøyer litt.. Så er de borte.

Hender også at jeg sitter og fikler med enten en gigantisk sikkerhetsnål istedetfor og notere ned det som sies om Gaza og folkerett.

Første året på videregående satt jeg som regel med en saks, litt papir og en limstift eller teipt. Jeg eier ikke kreativ sans, men likevell satt jeg der og klippet for meg selv. Helt uten mål og mening. Lage snøre av teip som er tvinnet flere ganger. Ja, "naboene" hadde noen underholdende timer.

Det skal sies at man ikke er nomal, snakke med seg selv hender også. Det er jo så enkelt, man får jo som regel det svaret man vil, uansett. Men neida.. ikke i hodet mitt. Det ender ofte i en stor diskusjon mellom meg og meg-selv. Rart? ... Neeeida. Det går så fint. Er ikke psykotisk enda.

Men til en liten konklusjon, slik at vi får med dette med dårlig konsentrasjon. Jeg har ikke tålmodighet til å gjøre lekser og lete etter svar, derfor ender det som regel med klipp og lim-metoden.

Og for å nevne en ting til. Var en gang jeg tok en tipp-ex rull (Sånn du drar bortover arket hvor det legger seg et lag over det du vil ha bort... eller bare for moro skyld) og lagde tak-pynt. Jada, det går faktisk ann. Du bare tat og klipper opp i strimlet og teiper sammen i taket. Ta deretter et fleecepledd og gni det mot hverandre med disse strimlene imellom. Fantastik hvor mye gøy man kan ha det med statisk elektrisitet...

2 kommentarer:

  1. "Første året på videregående satt jeg som regel med en saks, litt papir og en limstift eller teipt." - Det gjor du andre året også xD

    "Det skal sies at man ikke er nomal, snakke med seg selv hender også. Det er jo så enkelt, man får jo som regel det svaret man vil, uansett. Men neida.. ikke i hodet mitt. Det ender ofte i en stor diskusjon mellom meg og meg-selv. Rart? ... Neeeida. Det går så fint. Er ikke psykotisk enda." - Kjenner meg igjen der ja xD

    SvarSlett