onsdag 28. januar 2009

Når inntallasjonen går galt

Jeg og Tutta begynnte å snakke om dette med at CD-rommet hennes ikke fungerer. Det vil si at hun da ikke inntallere noe med CD. Da heller ikke formatere.

Jeg har også opplevd en lignende feil for noen år siden. Jeg hadde fått en ny pc-mus som jeg skulle innstallere. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte avinnstallere den gamle ps-musa. D
et var da helvete startet. Jeg avinnstallerte, puttet innstallasjons cdèn inn og ventet på å få bruke den trådløse musa. Og der kom det. Man måtte krysse av for hvilke innstillinger man ville ha. Det var da problemet var værst. For å kunne velge de rette innstillingene måtte men trykke med musepekeren. MED HVILKEN MUS?!. Det hender det går ann å velge ved hjelp av noen enkle tastetrykk på pcèn. Men innstillingene åpnet seg bak det allerede eksisterende vinduet og kunne ikke velges ved hjelp av Alt-Tab knappene.

Skuffet og lei prøvde jeg å innstallere den gamle musa. Men nei; "Feil i programvare"

Når sånt skjer blir man veldig frustrert. Hvorfor ikke gjøre noe med det? Må vel gå han å ha en slags back-up plan.

1 kommentar: