tirsdag 14. juli 2009

Jafnadhr 2009

Man har nå vært hjemme i et par dager og fått samlet krefter etter 10 dager på Malungen gjestegård. Fornøyd? - Joa

Dette er det andre året mitt på Jafnadhr og jeg valgte å være frivillig. For å være ærlig, mest på grunn av at jeg ikke hadde penger til å delta.





Det var utrolig hyggelig å møte gamle bekjente, samt bli kjent med nye. Jeg har hatt det utrolig hyggelig, utenom noen elementer.

Mat: Grusom. Skikkelig lettvint med mye salt og dårlig hygiene. Noen ble dårlige, andre fikk sammen med maten, et nytt kjeledyr. Brødet man fikk til frokost og lunsj var heller ikke helt på topp. Tørt, men ellers greit.

Været: Var som en vanlig sommer i Hedmark. Etter flere uker med tropevarme kan man bare forvente at det iallefall blir en uke med bare regn. Typisk den uken Jafnadhr ble holdt.

Insekter: Også kalt knott, deltager gruppe nummer 2. Man han vel ikke forvente et knottfritt hjørne av verden når man befinner seg midt i skogen, ved et tjern. Det krydde av knott.. overalt.. i nesa, øynene og i teltet. Det var dette samtalene dreide seg om hos de fleste. Og det ble alltid spøket im det. "Hvis knotten bare hadde betalt kontigenten"

Ellers må jeg si at det å sove i telt skal jeg vente med en stund til, og neste gang skal jeg ha med noe skikkelig å ligge på. Uansett hvor mykt gresset er, hjelper det ikke med et ullpledd som madrass.

Det har vært noe drama under årets Jafnadhr, ulykker, politi osv. Hva kan man forvente med en gjeng med skruller? Det er dømt til å bli litt drama.

Mye skjedde denne uken, konserter, foredrag og workshops. Selv var jeg ikke med på noen workshop grunnet mye jobb som frivillig. Men jeg fikk med meg de fleste konsertene og foredraget med Arnfinn Nordbø.


Ellers har jeg blitt kjent med mange fantastiske personer som jeg gjerne vil holde kontakten med. Bekjentskapen har også strukket seg litt utover Norges grenser. Island fasinerer meg! Særlig språket!

Neste år kommer jeg som deltager....

2 kommentarer:

  1. Ville bare si at du kler den frisyren din bedre enn det du har hatt tidligere. :)

    SvarSlett
  2. Bra du hadde det fint!
    Ingen tårevåte avskjeder i år?

    SvarSlett