lørdag 7. mars 2009

Liv eller død...

Jeg har alltid vært interessert i mediesin, kirurgi osv. Serier som bygger på dette er de jeg følger mest med på. Greys Anatomy er helt klart en favoritt. Men jeg har også fått en liten interesse for en lignende serie; House. Denne serien handler om et lite lege-team, ledes av Dr. House. House er en arogang, smertestillende-avhengi - Drittsekk. Men han er en av de beste. Lege-teamet jobber med sykdommer og traumer andre leger har gitt opp.

Serien er utrolig facinerende, selvom oppbyggingen av handling er noe gjentagende.

I serien handler det ofte om liv og død. Dette får meg til å tenke. Hva gjør man når man må velge mellom et så avgjørende spørsmål?

Jeg tenker ofte på hva jeg ville gjort hvis jeg måtte velge, men jeg klarer ikke å sette meg inn i situasjonen. Ofte tenker jeg på hvor mye jeg ville ofre for et annet liv. Det er enkelt for meg, her jeg sitter nå, og si at jeg ville ofret meg selv for at noen jeg er glad i skulle få leve videre.
Men er det så enkelt? Tviler. Tror jeg ville ha tenkt meg bedre om hvis jeg havnet i en slik situasjon.

Noen meninger om dette?

2 kommentarer:

  1. hei Daniel.. jeg var med julie da vi var på sånn redball greier i moelv, marte heter jeg :P
    jeg ELSKER Greys anatomy, tror jeg har sett alle episodene nice ;)

    SvarSlett
  2. Dr. House ruler! Jeg er blitt helt hekta, og jeg liker ikke lege-serier en gang! :D

    SvarSlett